Monday, January 3, 2011

Aku Insan Biasa


aku selalu tertanya
apa sebenarnya terjadi pada diriku
apa yang aku buat ini adakah betul??
atau sekadar melayan hati yang berduka
memang betul kata orang
pemergian seseorang itu membawa seribu kedukaan
aku tak menafikan semua itu
tapi untuk apa aku meratap dan menangis di atas pemergian itu
sudah menjadi lumrah datang dan pergi
mungkin tika itu aku masih dalam keadaan yang tidak matang
masih dalam jiwa remaja yang baru mengenal dunia

tapi aku sedar sesuatu yang amat penting
yang cinta pada allah dan rasul 
amat lebih dari segala-galanya 
yang ada di dunia yg fana ini
dah tiba masanya untuk aku berubah
menjadi lebih baik dan kembali padaNYa

aku juga amat bersyukur
tanpa kehadiran dye dalam hidupku
mungkin aku tak jadi seperti apa yang aku yang sekarang
aku amat berterima kasih pada dye 
walaupun dye dah hilang dalam hidupku 
tapi aku rasa amat bersalah buat dye sedemikian rupa
aku sedar kesalahan aku terhadap dye
walaupun beribu atau berjuta kemaafan telah ku beri
adakah dye mendengar lagi kata-kataku??
benarlah kata orang, susah untuk mendapatkan kembali kepercayaan

terkadang aku buntu memikirkan persoalan ini
aku takut nak berhadapan dengan dye
aku takut dye enggan melihat ku lagi
dan paling aku takut dye buang aku dalam hidup dye
adakah kesilapan aku ini merupakan kekhilafan aku yang lalu
mungkin aku alpa dan lalai
mungkin aku terlalu leka dengan dunia
hurmmm...

hidup didunia ini bukannya senang untuk kita tempuh
banyak dugaan dan cabaran yang perlu kita lalui
tapi jika kita berpegang teguh pada ajaranNYA
insyaallah segala apa yang datang 
mungkin tiada penghalang untuk kita laluinya
dengan sabar dan tabah

3 comments:

  1. kita hanya Hamba Allah .
    kita merancang dan Allah menentukannya ..
    ingt tu yer

    =)

    ReplyDelete
  2. sape dye tu? heh sabar k?

    ehem blogger temerloh datang sini :)

    ReplyDelete
  3. nelly: yup betul kata2 kamoo tuh..
    K.A akn sentiasa ingat tuh...

    safiyah: dye tuh?? ermmm.. adelah seseorg yg pernah singgah sebentar dlam hidup K.A.. okay, K.A akn bersabar sehabis boleh.. heheh..

    ReplyDelete